Alanya 2012

publicerat i Personligt;

Det märks att både jag och Josephine längtar tillbaka till Alanya. Vi bestämde redan när vi var där att vi skulle göra om det nästa år igen och nu sitter vi redan och planerar och diskuterar hotell och lägen. I somras bodde vi alldeles exemplariskt vid Kleopatrastranden, vilket var helt underbart, men inför nästa resa funderar vi på att ta ett hotell närmare hamnen och nattklubbarna samt den östra stranden. Vi märkte ganska snabbt att vi inte var vid havet så mycket ändå och att vi trivdes bäst vid poolområdet.

Dessutom vill vi inför nästa resa ha ett boende där det finns pentry så att vi kan fixa egen lunch. Mycket pengar gick på mat och en lunch hamnade på runt 100:-/dag och person. Där kan man lätt minska utgifterna om man kan laga egen billigare lunch. Dessutom var vi nästan i hamnen varje kväll och utbudet av shopping var större, om än dyrare. Vi funderar också på att checka in ytterligare en resväska att dela på inför kommande resa. Även fast vi hade de största modellerna på resväskorna och packat smart kände både Josephine och jag att vi hade för lite kläder med oss. Josse fick till och med låna kläder av mig (mina kläder är typ 2-3 storlekar större än hennes, haha). Så vi tänkte ta med oss en väska till och dela den kostnaden.

Ni får förlåta detta inlägg. Jag förstår att det inte är så intressant för er att läsa men det är seriöst det enda jag har att se fram emot just nu och det enda som gör att jag inte deppar ihop totalt. Det har gått fyra månader sedan vi landade på Antalya flygplats och jag saknar det fortfarande lika mycket och jag vet att jag inte är ensam om att göra det.

Kommentera inlägget här :