Hösten är här?

publicerat i Personligt;

Helgen har, trots dåligt väder, varit väldigt bra. Marika skulle egentligen kommit på besök i fredags och stannat ett par dagar. Men så blev det inte. Så istället har jag haft det mysigt på egen hand, eller ja. Inte helt på egen hand. Jag har varit på bio tre gånger denna helg. Harry Potter i fredags samt film Hanna och Baksmällan del II igår kväll. Jag har ätit god mat i gott sällskap och jag har äntligen fått tvättat min smutstvätt. Nu har jag äntligen rena kläder igen, haha.

Ikväll efter jobbet kommer Josephine hit. Jag ska bjuda henne på middag på en italiensk restaurang i närheten där jag bor. Åt där med mamma och pappa när de var här på besök och det var så himla gott! Stenugnsbakad pizza med fyra ostar, åh!

Förövrigt känns det som att den svenska sommaren är förbi. Igår på väg hem från bion blåste det kallt, det regnade och dessutom hade löven fallit ner på marken.. Det känns så bra att veta att jag om 19 dagar tillsammans med Josephine ligger på stranden med en kall drink i handen och njuter.

Det som hänt Norge är en stor tragedi och mina tankar går till alla de människor som förlorade någon de älskade.

Kommentera inlägget här :