En tuff gårdag

publicerat i Personligt;

Det var en fullproppad dag igår. Jag lämnade redaktionen vid halv tio efter morgonmötet och då begav jag mig till lilla Teckomatorp. Träffade en av de frivilliga brandmännen och hade en trevlig pratstund. Vidare åkte jag till Blentarp men innan dess tog jag en oerhört nyttig lunch på McDonalds i Eslöv. Träffade Anita i hennes gömda paradis. En gård från 1831 som totalrenoverats, hur underbart som helst men det var trädgården jag kom dit för. Hon har över 300 rosor i sin trädgård och utöver det hur mycket andra blommor som helst. Jag blev bjuden på den godaste flädersaften jag någonsin smakat och plockade smultron längs med hennes husvägg. Jag var tillbaka på redaktionen vid 17-tiden och då var det i princip bara att föra över bilderna från kameran för att sedan cykla hem.

Väl hemma kände jag hur trött jag var. Värmen hade gjort sitt och jag hade druckit dåligt. Jag ville somna redan vid 18 men lät bli. Vid 23-tiden gick jag och la mig men inte fan kunde jag sova. På tok för varmt. Somnade vid 4-tiden.. Så idag är jag lagom seg. Tur att jag bara ska sitta på kontoret och skriva idag. Jag vill inte klaga på värmen och det härliga solskenet men idag tänker jag faktiskt dra mig undan. Idag vill jag inte vara i solen alls. Jag sparar det till helgen. Om det fina vädret är med oss då det vill säga.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna:

det ska regna i hela landet i helgen :-P

2:a kommentar, skriven , av Josephine:

Kunde sagt till så hade jag joinat dig på donkan! ;) Saknar dig redan <3

Kommentera inlägget här :