Dag 1: Presentera dig själv

publicerat i Personligt;
Med finskt blod i mina ådror föddes jag på Motala BB i Östergötland den 16 november 1989. Idag har jag alltså hunnit bli 21 år gammal eller ung, välj själv. Jag växte upp i Rogslösa, 12 kilometer utanför Vadstena där bussarna numera aldrig går, där det på somrarna luktar grisskit och med skolan en fotbollsplan ifrån huset jag bodde i. Jag flyttade till Falun i Dalarna efter grundskolan och pluggade textkommunikation på NTI-gymnasiet för att efter studenten flytta ner till Emmaboda i Småland för att plugga på universitetet i tre år till.

Nu är jag utbildad journalist och medieproducent som om drygt en vecka börjar jobba som personlig assistent i Växjö. Det var inte riktigt det jag utbildade mig till men det får duga så länge. Jag älskar Harry Potter, choklad, satsumas och skräckfilmer. Det finns en hel del annat jag tycker om också men det är för mycket för att nämna här. Jag tycker i alla fall inte om kåldolmar, tidiga morgnar, rå lök och lögner och svartsjuka får mig att må illa. Jag tycker om att laga mat och att fotografera, att sitta framför datorn en hel dag och bara spela datorspel kan också vara roligt.

Som person vill jag kalla mig själv givmild, social och omtänksam. Jag försöker alltid finnas för mina vänner vart i världen de än befinner sig och jag försöker alltid att dela med mig. Jag har humörsvängningar som heter duga och går lätt från glad till grinig på två sekunder, som tur var går det tillbaka lika snabbt. Jag blir lätt besviken på mig själv och jag tänker för mycket. Så där så att det i många situationer blir missförstånd och onödigheter.

Jag avskyr sockerdricka men en eller två gånger om året får jag cravings och måste köpa det. Samma sak händer varje gång - Jag tar en klunk. Konstaterar att det smakar förjävligt och häller resten av det i vasken. Det spelar alltså ingen roll att jag vet att det smakar illa. Jag måste ha det. Likadant med popcorn. Det är vidrigt men jag äter det på bio.

- Jag sover helst på mage.
- Jag dricker helst lättmjölk.
- Jag lyssnar helst på rock.
- Jag älskar programmet "Vem vet mest?"
- Jag tycker att Johan Glans är den roligaste människan i Sverige.
- Jag älskar tacos och äter det mer eller mindre varje fredag (och på lördagar äter jag resterna).
- Jag har färgat håret sedan femte klass.
- Jag använder tandkrämen Colgate Sensitive när jag borstar tänderna.
- Min tandborste är lila och vit.
- Och jag äter färskt äpple på mina rostade mackor.

Coca Cola eller Pepsi.
Ljus eller mörk choklad.
Sommar eller vinter.
Äpplen eller apelsiner.
Skräck eller komedi.
Fattig och lycklig eller rik och olycklig.
Flera bekanta eller få nära vänner.
Svensk komedi eller svensk thriller.
Finland eller Sverige.
Fotboll eller ishockey.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av André H:

Jag har konstaterat att om man har finskt blod i ådrorna så kommer humörsvängningarna som ett brev på posten ;)

Vad är det för skillnad på Coca Cola och Pepsi?? Förutom märket :P

Hel skön tjej trotts vissa brister tänker då på att du inte tycker om kåldolmar ;)Men bortsett det så förstår jag inte hur killar missar dig?

Kommentera inlägget här :