Helgen som kommer

publicerat i Personligt;
Jag är hemma efter 13 dagars arbete i sträck. Jag pratade med mamma i telefonen på vägen hem och hon konstaterade att pappa jobbar lika mycket som jag. Jag tror minsann att jag har ärvt hans gen för detta med jobb. Vi jobbar hela tiden. Nu är jag i alla fall ledig torsdag, fredag och söndag och imorgon kommer älskade Josephine hit. Det ska bli underbart att få spendera tid med henne igen, vi gör det på tok för sällan, men när vi väl gör det vore det som att vi träffats varje dag i tio år. Innan hon kommer måste jag dock städa, min lägenhet har blivit försummad i dessa 13 dagar och ser bokstavligt talat ut som ett rövhål, skitigt alltså och så kan jag ju inte ha det. Så kvällen och morgondagen innan hon kommer ägnas åt städning. Det är roligt att städa när man väntar besök!

Kommentera inlägget här :