Årsresumé 2012

publicerat i Personligt;
Januari: Jag fick mitt jobb på Smålandsposten, jag sålde min lägenhet i Emmaboda och fick en hyreslägenhet i Åby utanför Växjö. Josephine och jag bokade vår resa till Turkiet. Januari månad var rätt stressig i största allmänhet.
 
Februari: Min brukare bytte assistansbolag och jag fick en otroligt härlig uppdragsgivare, jag åkte till Helsingborg på utbildning och spenderade ett par underbara timmar med en lika underbar kille, jag flyttade till min lägenhet i Åby, jag deklarerade för första gången i mitt liv och jag läste rätt mycket böcker.
 
Mars: I mars var det nästan enbart jobb som gällde. Mina vardagar handlade rätt mycket om inredning också då jag flyttade i månadsskiftet februari-mars.
 
April: Jag och Linda planerade att resa runt i Europa under sommaren 2013, något som dessvärre lades på hyllan rätt fort, jag fick torka spyor för första gången i mitt liv när min brukare fick kräksjukan och Josephine hälsade på.
 
Maj: Min lägenhet blev så gott som klar inredningsvis, pappa spenderade en helg här och vi byggde min uteplats. Årets första AW med kollegorna på SMP ägde rum, jag kunde njuta av årets första rosévin ute i solen på gräsmattan, min bil gick sönder, vilket resulterade i en ny och jag åkte till Kristianstad med min brukare och fick ägna dagen med fantastiska ungdomar.
 
Juni: Jag firade ett år som utbildad journalist, påbörjade mitt heltidsvikariat på SMP, firade midsommar med Michelle och Emelie ute i Väckelsång, jag spenderade en dag på Hultsfredsfestivalen och såg Marina and the diamonds - en av årets höjdpunkter och jag köpte ett xbox.
 
Juli: Linda hälsade på och vi åkte till Ullared, jag åkte till Finland med pappa och hälsade på min farmor, farfar och syster, jag blev hotad till livet på min arbetsplats, jag badade för första gången med vänner på en AW och såg The dark knight rises på bio och jag gick och såg det lokala fotbollslaget spela hemma.
 
Augusti: Ägnade månaden åt att jobba det sista och att längta efter resan till Turkiet som skulle ske den 21:a. Besökte även Skult för första gången och fixade håret, jag och Josephine satte oss äntligen på flyget till Turkiet och vi hade en blandad upplevelse väl där, många minnen och fina stunder som alltid med min bästa vän. Jag tatuerade mig - Don't bring your sadness down on me, when peace is free.
 
September: Den mörkaste månaden under året. Vi kom hem från Turkiet och precis som förra året blev jag deprimerad av att komma hem igen. Jag började jobba igen och tiden rullade på. Många faktorer spelade in vilket gjorde att jag mådde väldigt dåligt. Jag förlorade en vän.
 
Oktober: Jag, Emelie och Michelle besökte Växjö Konserthus och tittade på Johan Glans, månadens höjdpunkt! Jag fick lite långledigt och passade på att åka hem till Vadstena, väl där kom Linda på besök och vi hade en lugn och mysig helg tillsammans, min fina vän Josephine gick officiellt ut med att hon väntar sitt första barn.
 
November: Erika spenderade en kväll hos mig och vi hade skräckfilmsmaraton, jag fyllde 23, jag började må bättre och bli mer stabil, jag bakade min första tårta, Emma hörde av sig och frågade om hon fick bo hos mig under en tid då hon fått ett vikariat på SMP. Jag blev alltså sambo. Jag fick stora problem med nacken.
 
December: Spenderade mycket tid i soffan framför julkalendern tillsammans med Emma, jobbade mycket och julbakade och julpyntade i vanlig ordning den första advent. Jag och min vän som jag förlorade tog upp kontakten igen, bästa julklappen! Jag spenderade en hel vecka med Musikhjälpen i öronen. Det blev bestämt att jag skulle jobba på tidningen hela julhelgen. Mina vänner och jag åt en hel del luncher på mysiga Condecco, jag och Erika såg The Hobbit, mamma och pappa kom ner för att fira jul, jag spelade Lasergame för första gången i mitt liv och köpte min första bingolott ever.
 
Året har i det stora hela varit ett bra år. Det sista kvartalet var jobbigt och jag var väldigt obalanserad i ett par månader, men utöver det har jag mått bra och det mesta har gått som jag velat. Året som väntar ser jag fram emot med spännning. Jag är av tron att det bara kan bli bättre och att man själv skapar sina egna förutsättningar. Året som kommer tror jag blir väldigt annorlunda. På vilket sätt återstår att se.

Kommentera inlägget här :