Kontrakt

publicerat i Personligt;
I februari blev jag ju tillfrågad om jag ville sommarvikariera på Smålandsposten. Det har sedan dess varit klart men jag har ändå inte kunnat känna mig helt hundra eftersom jag inte har skrivit på något kontrakt för detta. Man vet ju aldrig om de ändrar sig eller dylikt. Idag när jag kom till jobbet så väntade dock min chef på mig och hade mitt kontrakt i händerna. Så nu är det påskrivet och jag kommer att jobba heltid mellan 4 juni och 19 augusti. Känns så fantastiskt bra! Nu kan jag med gott samvete släppa den orosklumpen i magen.

Fick dessutom min lönespecifikation från assistentjobbet idag och det såg mer än bra ut. Jag fick mer än vad jag väntat mig och det är ju bara en bonus. Kommer ju dessutom att få lön från tidningen med, så det blir gott om pengar denna månad. Åtminstone för att betala räkningar med. Det är ju det som skiljer boendet i Åby från det jag hade i Emmaboda. Hyran är ju dubbelt så hög, så det går ju åt mycket mer pengar. Å andra sidan slipper jag göra av med lika mycket bensin, så det kanske jämnar ut sig :)

Jobbar på tidningen idag och imorgon. Solen skiner.. Är inte det typiskt? Att den alltid ska skina när man jobbar.

Kommentera inlägget här :