Kaos på en måndag

publicerat i Personligt;
Vilken måndag! Det började redan för några dagar sedan. Då började batterilampan i bilen att lysa. Pappa misstänkte att batteriet laddade dåligt men sa att så länge bilen startar är det inga problem. Jag litar på min pappa när det gäller bilar men eftersom jag ska köra ner till Kristianstad imorgon så svängde jag förbi Mitsubishifirman i Växjö imorse för att höra vad de tänkte. Jag parkerade utanför och blev ombedd att köra in bilen i verkstaden. Sagt och gjort tänkte jag, men när jag skulle starta bilen var den stendöd. Batteriet laddas inte var domen. 3500 kronor för en ny som de dessutom inte hade hemma.

Jag ringde pappa och frågade vad han tyckte att jag skulle göra. Han ville dock inte att jag skulle lämna in bilen, envis som han är. Han trodde inte på verkstadskillarna och ville själv se att generatorn var paj innan jag la så mycket pengar på en ny. Så nu kommer pappa hit ikväll tills dess att jag slutar. Han kör ner med mammas bil och imorgon bitti tar jag mammas bil och pappa tar min hem för att laga den. Min pappa är verkligen bäst som alltid ställer upp!

Kommentera inlägget här :