Torsdagen den 15 augusti

publicerat i Personligt;
Ägnar dagen åt bland annat bakning och matlagning. Magen har verkligen varit kass den senaste veckan då jag frossat i kolhydrater. Nu blir det ändring och jag laddar upp med ordentligt lchf-bröd och fröknäcke. Så att jag har något att äta när suget kommer smygandes. Det är verkligen sjukt vilken stor skillnad det är för min del. Magen är verkligen i harmoni med resten av kroppen när jag inte äter kolhydrater. De kommande veckorna blir helt klart ett tufft test. Nästa vecka åker jag återigen till Finland i en vecka. Jag ska göra så gott jag kan och veckan efter det nalkas resan till Turkiet. Där kommer jag givetvis inte vara speciellt strikt. Men dagarna emellan och under tiden ska jag åtminstone tänka på vad jag stoppar i mig. Åt precis en nybakad pones med philadelphia gräslök och kalkonpastrami, sååå gott! Och inte speciellt många kolhydrater alls. 
 
I helgen var det egentligen tänkt att jag skulle bege mig upp till Västerås för Julias dop, men jobb och för lite tid fick mig att ställa in de planerna. Det är på tiden att jag inser att jag inte är någon superkvinna. Tråkigt, men sant. Jag vet att dopet kommer bli otroligt lyckat ändå, utan min nuna närvarande, haha.
 
Nu jobbar jag fredag, söndag, måndag, tisdag och onsdag. Sedan har jag semester! Sommaren har gått så otroligt fort och nu skiljs vikarierna åt igen, jag fattar inte att tiden bara försvinner så här. Nu väntar en tuff höst, en höst jag inte är speciellt pepp på av olika anledningar, men andra anledningar får mig att kämpa vidare. I slutet på september gör jag högskoleprovet för första gången, resultatet där avgör rätt mycket.

Kommentera inlägget här :