Take on me

publicerat i Personligt;
Gamla godingar spelas för fullt här hemma. Just nu Take on me! Jag har spenderat hela dagen hemma. Jag har städat hela lägenheten, bytt sängkläder, tvättat ett ton tvätt och diskat. Nu håller jag på med maten och väntar på att Jonas ska komma hem. Det blir lime och sojakyckling med ris och currysås. Ikväll avrundar vi med ett biobesök och imorgon ska jag in och jobba ett kvällspass innan jag är ledig i tre dagar till.
 
Det är redan augusti och allting börjar ta slut eller så börjar allting precis. Jag jobbar på tidningen fram till den 31 augusti och redan den 18 augusti börjar skolan. Som nämnt tidigare kommer det bli två hektiska veckor och jag kommer att missa nollningen på skolan på grund av jobb, vilket är oerhört tråkigt. Det är då man får banda och lära känna sina blivande klasskompisar. Men förhoppningsvis går det bra ändå.
 
Den senaste veckan har jag inte bara hängt vid vattnet och njutit av bad, sol och båtturer, jag har också intensivt letat kurslitteratur. Det är en djungel det där och jag har aldrig förstått hur de som ger ut böckerna tänker. Hur ska en student som får ut 9 000 kronor som mest i månaden ha råd med ny kurslitteratur när en bok ligger mellan 300-500 kronor? Det är sinnessjukt. Fem böcker per kurs blir många tusenlappar i slutändan. Tacka vettja begagnad litteratur, då kan man åtminstone spara in på en eller två böckers kostnad.

Kommentera inlägget här :