Tisdagen den 14 januari

publicerat i Personligt;
Dagarna rullar på. Just nu vikarierar jag på en förskola i Lammhult och jag stormtrivs, både med barnen och personalen! Det är väldigt skönt att få komma tillbaka till samma förskola flera gånger, gärna flera dagar i rad. Då lär man känna barnen, barnen lär känna mig och detta gäller även personalen. Man lär sig rutinerna på förskolan och man kommer in i ett flow.. Den finaste bekräftelsen jag får på att jag gör ett bra jobb är all beröm jag får av personalen. Att barnen kommer till mig när de är ledsna, att de skrattar med mig och att de vill sitta i min famn och mysa en stund - det är också en fin bekrädtelse :) Det är rätt mycket jobb nu in i mitten på februari, sedan lugnar det ner sig, som det ser ut nu i alla fall. Men brist på jobb är det inte, tack och lov :) På tisdag är det dessutom dags för kursstart! Ska bli otroligt intressant att se hur det känns att vara tillbaka i skolbänken. Nu har jag förvisso valt en distanskurs på 50% just för att jag vill kunna jobba samtidigt, så så himla mycket skolbänk blir det ju inte, men det var snart tre år sedan jag läste kurslitteratur och skrev tentor sist...

Kommentera inlägget här :