Tisdagen den 29 juli

publicerat i Personligt;
Helgen som passerade var kanon på alla sätt och vis. Jag spenderade fredagen på stranden och på kvällen hämtade jag Linda vid tåget. Vi åkte hem, gjorde god mat och satt på balkongen hela kvällen och bara pratade. På lördagen åkte vi till sommarstugan och solade och badade. På kvällen grillade vi. En superhärlig dag på alla sätt och vis. Jag hoppas att vi ses snart igen!
 
Denna vecka jobbar jag fram till på torsdag och det är kvällar som gäller. Jag är lite less på långtråkiga kvällar där det inte finns någonting att göra men det är ju åtminstone pengar. På fredag och fram till och med tisdag är jag ledig och helgen tänker jag spendera i sommarstugan. På söndag kommer Jonas hem från Kreta och på måndag börjar han jobba igen efter fyra veckors semester. Jag jobbar sedan på onsdagen och är därefter ledig till och med lördag och jobbar kväll söndag. Ser fram emot en lång ledighet trots en jobbdag däremellan.
 
Något annat jag glömt nämna är att jag blev antagen till förskollärarprogrammet vid LiU. Så den 18 augusti börjar terminen och det kommer bli två intensiva kommande veckor efter det. Terminen börjar ovanligt tidigt och jag jobbar på tidningen fram till och med den 31 augusti. Jag kommer alltså att gå i skolan på förmiddagarna och jobba på kvällarna. Det kommer bli tufft med långa dagar. Som tur är så gäller detta bara i två veckor. Det ska åtminstone bli både spännande och roligt att börja plugga igen, jag är peppad!

Kommentera inlägget här :