Gekås

publicerat i Personligt;
Igår vid 02.45 ringde min väckarklockan och 45 minuter senare satt jag och Jonas i bilen på väg till Ullared och Gekås. Vi valde nog den sämsta möjliga dagen med tanke på att det var en lördag precis efter löning men vi ville inte flytta på det. Vid 06.40 var vi framme och varuhuset hade redan öppnat. Vi behövde inte köa in till varuhuset och den första timmen var lugn och skön med rätt lite människor. Det blev dock värre framåt lunch och vid 13-tiden när vi stod vid kassorna för tredje och sista gången var det sjukt mycket folk. Vagnar och människor precis överallt! Tänk att ett varuhus kan innehålla så många människor på en och samma gång!

Vi fyndade mycket bra saker. Både kläder, inredning och även julsaker. Vi hade lagt en budget inför resan och vi lyckades hålla den. Jag blev många klädesplagg rikare, hittade mycket fint till lägenheten och Jonas likaså. Dessutom köpte jag lite grejer till mamma och pappa och de blev också nöjda och glada! Nu blir det ingen tripp dit förrän till våren/försommaren, men samtidigt är jag glad över att inte ha Gekås bakom hörnet, det skulle inte vara lika roligt! Tjusningen enligt mig är att spara pengar inför ett besök i flera månader, åka bil i flera timmar för att komma dit, för att sedan spendera X antal timmar där, för att sedan åka hem helt slut i kroppen och däcka i en skön säng. Det hade inte blivit lika roligt att bo så nära som en del gör och jag tror definitivt att det skulle bli mycket dyrare! Det var dessutom roligt att träffa Josse, som också passade på att fynda just igår. Det blev ju inget långt möte mellan oss men det var ändå behövligt med en kram och några minuters småprat :) Vi måste boka in en helg tillsammans snart!
 
Imorgon är en ny vecka här och jag är ledig. Vid 10.30 ska jag på arbetsintervju för att förhoppningsvis börja som vikarie i Linköpings förskolor och efter det kommer jag eventuellt att åka in till Norrköping för att lunch med Anna och Johanna. Behöver också plugga en hel del. Nu är det lite mindre än en månad kvar till nästa tenta! Resten av veckan består av studier och lite jobb, men jag klagar inte :)

Kommentera inlägget här :