T o r s d a g

publicerat i Personligt;
Det har varit en rätt lugn dag idag trots att den började på sämsta möjliga sätt. Igår kväll kände jag av migränen och gick och la mig för att undvika värre anfall. Imorse när jag vaknade var dock migränen ett faktum och jag stannade hemma från skolan. Vid 07-tiden var det ett pucko som började köra med en grästrimmer precis utanför fönstret. INTE OKEJ! Varför ska man sätta igång med en sådan så tidigt på morgonen? Tänk på de som jobbat kväll/natt och behöver sova. Finns inget mer irriterande ljud än ljudet från en grästrimmer. Försökte somna om med öronproppar och kunde somna om i några timmar. Drack en fantastisk smoothie till frukost och nu framåt eftermiddagen börjar migränen försvinna.
 
Jonas kommer hem vid 16-tiden och idag serveras det köttgryta och potatis här hemma. Så himla gott! Tänker även svänga ihop en kladdkaka till kvällen :) Imorgon är jag ordinarie ledig från skolan och när Jonas kommer hem från jobbet beger vi oss upp till Norrtälje för att spendera helgen där. Det ska bli trevligt! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med? De vanliga gula som jag har får jag ibland lite ont av.

Svar: Jag har också haft problem med de vanliga gula då de skaver efter ett par timmar. Brukar alltid sluta med att jag måste ta dem ur öronen. För mig är öronpropparna i termoplast med snöre de bästa när jag ska sova. Så har du inte testat dem så prova! Finns på apoteket för ett par tior :)
Zandra

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Tack för tipsen. Har dock redan sådana öronproppar i termoplast. Dock kan jag inte sova med dem. Jag kan har dem så länga jag inte sover på sida utan att få ont av dem. Dock sover jag alltid på sida så det går tyvärr inte Däremot är de propparna perfekta på uteställen, konserter, bio, spinningpass och andra ställen med alldeles för hög ljudvolym. Har rätt känslig hörsel och får lätt ont i öronen om jag inte har öronproppar när det är hög volym. Vill verkligen inte få tinnitus. Propparna är även riktigt bra när simtränar eller inte vill få vatten i öronen. Testa dem till det om du inte redan har gjort det.

Svar: Har du provat med en mindre storlek? I vissa fall räcker det med small även för oss vuxna :) Jag kör på ett par sådana i small när jag sover och de skaver inte alls, föredrar de i termoplast i alla fall - de sväller inte i örat som de i skum gör.
Zandra

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Jag har small på både simproppar och vanliga skumproppar. De i large får jag knappt in och de trycker ännu mer i inne i mina öron. Simpropparna med snöra prasslar dock så mycket mot kudde och täcke så det stör lika mycket som som alla ljud jag försöker undvika när jag sover med öronproppar.

Svar: Låter jobbigt att bli störd i sömnen :/ Jag har mest problem med ljud när jag ska sova. I alla fall när det gäller störande ljud. Jag somnar nästan alltid till avslappningsmusik, men har svårt att somna om tidigt när alla runt omkring börjar vakna och gå till jobb etc. Sopbilar och vaktmästare.. ja you name it :P
Zandra

Kommentera inlägget här :