En stor liten tjej

publicerat i Aili - 0-12 mån, Personligt;
Dagarna bara swishar förbi och igår blev Aili fyra månder gammal! Tiden går verkligen superfort :) Snart är det dessutom jul och i helgen är det första advent. Den spenderar vi i Norrtälje hos Ailis farmor. Förhoppningsvis är trafiken upp okej och förhoppningsvis slipper vi snöstorm och snökaos när vi åker upp. Men man kan aldrig veta så här i förväg. Ser i alla fall fram emot helgen!
 
Imorgon vid 10 ska vi infinna oss på BVC igen, det var en månad sedan sist och jag tippar på att Aili kommer att väga över 6 kilo nu. Sedan ungefär en månad tillbaka har vi gått över nästan helt på modersmjölksersättning. Aili är inte ett dugg intresserad av att amma trots att mjölken finns. Så nu ammar vi kanske en gång per dygn och ibland, när jag lyckas, får hon lite utpumpad bröstmjölk på flaska. I och med ersättningen känner både jag och Ailis pappa att hon växt i raketfart när det gäller vikten, så det ska bli spännande att se hur mycket hon har gått upp :) Förra månaden på BVC-besöket vägde hon in på 4750 gram och var 55 centimeter lång. Jag gissar på 6134 gram och 58 centimeter denna gång. Min stora lilla tjej ♥
 
Vaggan Aili har börjar bli för liten för henne nu med, så imorgon kommer morfar med en ny spjälsäng som vi hoppas att hon ska sova lika gott i som hon har gjort i sin vagga. Jag är lite orolig för att vi inte kommer att kunna vagga henne som vi brukar och som hon är van vid, men jag vet att det finns tassar till spjälsängen som har ungefär samma funktion som en vagga, så om det inte funkar utan får vi helt enkelt prova med dem :)
 

Kommentera inlägget här :