Det lackar mot jul

publicerat i Personligt;
Den här veckan tar jag ett uppehåll från studierna för att extrajobba på NT hela veckan. Jobbar även den 22, 23, 29, 30 december vilket känns himla bra. Skönt med lite omväxling och det är definitivt skönt att få sätta sig med redigering igen. Jag har inte jobbat på tidningen sedan valet så det är verkligen på tiden! :)
 
Utöver det så närmar det sig jul. I helgen som var begav vi oss hem till mamma och pappa för att fira lite "lill-jul" eftersom jag och Jonas åker till Norrtälje och firar jul sedan. Detta är första gången i mitt liv som jag inte firar jul tillsammans med mamma och pappa. Det känns konstigt men samtidigt ska det bli spännande och se hur Jonas familj firar :) Utöver trippen till Norrtälje händer det inte så mycket mer i jul. Tanken var att jag och Josse skulle ses men späckade scheman från båda hållen gjorde det ganska omöjligt tyvärr. Men snart så, hoppas jag! :)
 
Jobbar 08.30-17.00 varje dag nu så jag lär vara lagom trött när jag kommer hem på eftermiddagarna. Skönt att man har en sambo som har lovat att laga middagen ;) Kycklingfilé, ris, wokgrönsaker och champinjonsås, nom!

Kommentera inlägget här :