VFU imorgon

publicerat i Personligt;
Imorgon och resten av veckan kommer jag att spendera mina dagar på Förskolan Göstringsgatan. Det innebär alltså att min första praktikvecka är här! Det varar bara i en vecka men jag antar att det beror på att de elever i klassen som ännu inte har jobbat på förskola ska få chansen att prova på yrket och känna sig för hur det är. Själv längtar jag som bara denna, jag har saknat att vara i barngruppen och den här veckan ska jag få vara med alla goa ett- och tvååringar :) Det ska dessutom bli väldigt spännande att få jobba på förskola nu med den allmändidaktiska kursen i bagaget. Imorgon går jag 09-15 och resten av dagarna är inte planerade.
 
En annan rolig grej är att jag har fått en timanställning på Linköpings kommun som vikarie på kommunens förskola. Så från om med nästa vecka, när VFU:n är över, så hoppas jag bli bokad på lite jobb :) Det känns härligt att kunna kombinera studier och jobb, för att kunna blanda teori i praktiken. Det som är härligt är dessutom att Linköping inte använder sig av LAS. Det innebär att när jag har kommit upp i totalt 720 dagar, så blir jag fastanställd om de är nöjda med mig. Så det känns hoppfullt inför examen om tre år.
 
Jag har bott i Linköping sedan början av juni nu men det är inte förrän nu jag börjar känna mig riktigt hemma. Jag älskar sambolivet, jag älskar att det blev just Jonas jag flyttade ihop med, jag har fått många nya vänner tack vare studierna, jag har nära till mina föräldrar, jag älskar vår lägenhet och jag har dessutom två extrajobb i fickan som jag kan kombinera studierna med. Livet leker!

Kommentera inlägget här :