Vecka 28 (27+3)

publicerat i Gravid med Aili, Personligt;
Veckorna bara rusar förbi och på söndag går vi in i tredje och sista trimestern! Det är från och med då, alltså vecka 29, som jag räknas som höggravid. Det känns helt ofattbart och jag kan fortfarande ibland slås av den mäktiga känslan att vår dotter växer inuti mig och att vi i juli blir föräldrar och får träffa våran skatt. Jag har gått upp totalt 5,3 kilo och jag måste erkänna att det är lite jobbigt. Jag hade ju inte slutat gå ner i vikt innan jag blev gravid så att helt plötsligt se vågen ticka uppåt är lite skrämmande. Jag försöker dock att inte stressa upp mig. Min barnmorska har sagt att en normal viktuppgång för mig ligger på 13 kilo, det behövs för att bebis ska må bra och växa. Så jag försöker tänka på vår lilla ärta, att dessa kilon är för henne och för henne gör jag allt ♥

Kommentera inlägget här :