Det ljuva familjelivet

publicerat i Aili - 0-12 mån, Personligt;
Idag har vi varit lite nyttiga här hemma och städat i lägenheten. Det blir lätt att man hamnar efter med hushållssysslorna med en liten bebis i hemmet. Hon går liksom före allt annat och det är inte förrän nu de sista veckorna som man faktiskt kan göra någonting samtidigt som hon är vaken. Nu sitter hon ju gärna längre stunder uppkuddad i soffan eller i babysittern :) Min lilla tjej. Var förövrigt på BVC idag för vägning och Aili väger 3931 gram. Om två veckor när det är dags för nytt besök är hon säkert över 4 kilo!
 
Jag har passat på att byta sängkläder i sängen, tvättat lite och jag har även organiserat och städat i min garderob. Rensat upp alla gravidkläder som jag tänkte slänga upp på tradera då de fortfarande är i fint skick. Dessutom har jag plockat bort de få sommarplaggen jag hade och rensat ut Ailis sommarkläder. Känns bra!
 
Imorgon är det löning och vi spenderar förmiddagen på IKEA. Vi måste köpa en ny skötbädd till Aili. Vi har haft en i skumgummi tidigare men då Aili ofta kissar ner skötbordet så har vi insett att det är mer hygieniskt med en uppblåsbar i plast med en handduk på istället. Så det ska vi införskaffa. Tänker även passa på att utöka i ljuslådan med lite nya doftljus! Dessutom behöver vi gå en sväng till Babyproffsen för att köpa nya nappar. Hoppas på bra väder så att jag och Aili kan ta en promenad istället för att ta bilen. Framåt eftermiddagen bär det av till sommarstugan för att umgås med mamma och pappa. Tacos och bastumys står på agendan och vi sover nog över. Ser verkligen fram emot helgen!
 
 

Kommentera inlägget här :