När saker och ting ordnar upp sig

publicerat i Personligt;
Jag har ju tidigare nämnt hur orolig jag emellanåt blir över ekonomin och hur oviss framtiden sett ut då Jonas inte har något jobb efter föräldraledigheten och jag börjar studera igen på måndag. Trots billigare boende så tillkommer det ju nu nya kostnader i och med att Aili börjar på förskolan och så vidare. Men saker och ting går vår väg nu och det mesta ser ut att ordna upp sig. Den där feta räkningen från vår förra hyresvärd har vi fått hjälp med av närstående och elräkningen klarade upp sig också då det blivit fel i beräkningarna hos elbolaget. Dessutom har Jonas fått en fast anställning på Netto där han jobbade innan han gick på föräldraledighet och jag har fått ett inhoppskontrakt på redigeringsnavet där jag jobbat sedan 30 maj och har redan fått en hel drös med arbetspass. Det känns oerhört skönt och många tunga stenar har lättat från axlarna :) Det känns som om vi kan börja njuta av livet och tillvaron ordentligt nu och välkomna hösten och allt mysigt den för med sig.

Kommentera inlägget här :