Dricka välling själv

publicerat i Aili 1-2 år;
Aili är inne i en ny utvecklingsfas och tillsammans med den samt nya tänder och en förkylning har hon varit otroligt gnällig och kinkig, speciellt vid nattning. Igår var det omöjligt att få henne att somna med våra vanliga rutiner - vi sätter på skor och skena, värmer välling, lägger henne i sin säng, startar sköldpaddan (speldosa/nattlampa) och matar henne tills hon ätit upp, ger napp och hon somnar (oftast på två röda). Detta funkade alltså inte igår så jag provade något nytt. Jag valde att sätta henne upp och ställa nappflaskan bredvid henne. Hon tog den direkt, lekte lite, smakade lite och skrattade. Till slut var hon så pass lugn att jag försökte lägga henne ner försiktigt, när jag väl gjort det tog hon flaskan själv och började äta! Jag släckte lampan men lät musiken vara igång och gick ut. Hon åt upp och somnade på stört! Så duktig :) Och ikväll gjorde vi likadant. Äntligen kan vi ge henne flaskan och hon får äta i lugn och ro utan trötta föräldrar. Hoppas det håller i sig ♥

Kommentera inlägget här :