När vardagen ändras

publicerat i Personligt;
På grund av diverse anledningar jobbar Jonas sitt sista pass på Netto ikväll. Därefter är han arbetssökande igen. Förhoppningsvis hittar han något fort så att han slipper gå arbetslös. Det passar sig liksom inte, det gör det aldrig. I och med att Jonas kommer att vara arbetssökande så kommer Aili inte längre ha rätt till förskola på heltid utan nu är det 15h/vecka som gäller, vilket är otroligt lite enligt mig. Hon kommer fram tills Jonas hittar ett nytt jobb att gå till förskolan på måndagar, tisdagar och torsdagar och då mellan klockan 09-14.00. Det innebär också att jag inte kommer att kunna stanna här hemma för att plugga om dagarna när Aili inte är på förskolan. Vilket innebär att jag kommer få ta mig in till stan om jag ska få något gjort. Jag är lite orolig inför det, men förhoppningsvis kommer det att gå bra!

Kommentera inlägget här :